Jeziora Plitwickie

czwartek, 10 listopada 2016

Chorwacja część 4- Wyspy Hvar i Brać

W każdym mieście na Riwierze Makarskiej jest mnóstwo biur oferujących tzw. Fish Picnic na wyspy Hvar i Brać. Wycieczka trwa praktycznie cały dzień. Najpierw zwiedza się jakąś miejscowość na jednej potem na drugiej wyspie. W ofercie na statku jest ryba grillowana, wino, rakija i muzyka. Generalnie opinie o tym rejsie są negatywne. Podobno na statku jest bardzo gwarno i tłoczno. Zamiast przyjemnego rejsu taka trochę przepychanka. No i oczywiście hasło zachęcające to „przy odrobinie szczęścia można spotkać delfiny”. My zdecydowaliśmy, że nie skorzystamy z tej oferty. Okazało się jednak, że nasz rezydent załatwił rejs w którym płynąć będzie tylko 20 osób i do miejscowości do której niedopływają duże statki z ofert biur- Vrbovska. Zdecydowaliśmy się więc na tą wycieczkę i musimy przyznać, że było fantastycznie.

Hvar- Vrbovska
Najmniejsze miasteczko na wyspie Hvar. Niesamowicie urokliwe, kamienne domki. Ze względu na liczne mosty jest nazywana „małą Wenecją”.

Rejs na Brać- Bol
Podczas postoju we Vrbovskiej marynarze ze statku grillowali już dla nas przepyszną makrelę.  Do tego zaserwowane było wino. Delfinów nie spotkaliśmy ale resztkami z obiadu nakarmiliśmy mewy.
Bol jest jedną z najpopularniejszych miejscowości na wyspie. Ma kilka ładnych zabytków i urocze promenady. Słynie także z plaży Złoty Róg. Niestety my do niej nie dotarliśmy.

Na statku w drodze powrotnej kosztowaliśmy rakiji i chorwackich ala racuszków.